minder moe in 30 dagen kennisbank1.png
energie-gevend in
plaats van gezond

Energie-gevend in plaats van gezond en ongezond. 

In dit programma hebben we het liever niet over wat gezond of wat ongezonde voeding is. Want het verschil tussen wat gezond is of ongezond is hangt heel erg af van wat er in de ‘mode’ is en wat onderzoeksresultaten zeggen. Ook is de kans groot dat in tijd bepaalde onderzoeksresultaten elkaar tegen spreken.

Een voorbeeld dat je je misschien wel kunt herinneren is dat eieren, vetten, koolhydraten en suikers slecht voor je zijn. De nieuwste ontwikkeling is dat juist bepaalde suikers, de essentiële suikers erg belangrijk zijn en dat ons lichaam niet zonder kan. Bewerkte suikers zoals de witte kristalsuiker, fructose stroop staan bij ons wel op het energie-vretende lijstje. Of iets gezond of ongezond is voor je lichaam hangt ook af van je etnische achtergrond. Een voorbeeld hiervan is of je wel of niet goed de eiwitten in koemelk kunt afbreken.
 
Ongezond
Ongezonde voeding zou kunnen impliceren dat wanneer je dit eet dit ongezond voor je is of dat je hier zelfs ziek van zou kunnen worden. Wanneer je patat eet wordt je hier dan ziek van? Ja misschien als je dit elke dag eet of wanneer je een allergische reactie krijgt van aardappelen. Wanneer je gevarieerd eet en met mate dan zijn wij van mening dat ook patat bij een gevarieerde voeding hoort, zeker wanneer je hier van geniet en dit misschien als luxe of beloning gebruikt? 
 
Gezond
Daarnaast, zou je wanneer je alleen maar gezonde voeding eet nooit ziek worden? En wanneer is is een voedingsmiddel of gerecht dan helemaal gezond? Zou dit voor jou anders zijn dan voor iemand anders? Steeds meer onderzoek wordt gedaan naar de bovengemiddelde gezonde effecten van bepaalde voedingsmiddelen. Bijvoorbeeld door mensen te volgen die op bepaalde blue zones wonen. Plekken op de wereld waar mensen gemiddeld het oudst worden. Wanneer je dit interessant vind kan je hier op internet veel onderzoeken en informatie over vinden. In dit programma spreken we liever van energie-gevende voeding volgens de drie basisregels. Deze kun je in de kennisbank vinden. Veel deelnemers hebben hierdoor meer energie gekregen. 
 
Omdat je uniek bent kan het ook zijn dat voor jou net iets anders geld dan voor iemand anders. Wanneer je vragen hebt of specifiek naar bepaald antwoorden op zoek bent kun je dit aan je Vitaal energiek coach vragen. 

"Ik vier nu dat jouw programma zo’n omslag heeft bewerkstelligd. Dat ik naar zolder kan lopen zonder eerst op bed te ploffen omdat ik niet meer weet waar ik de energie vandaan moet halen om iets anders te doen. " 

Joke S.

"Ik had het idee dat ik juist grote drastische dingen moest veranderen om minder moe te zijn. Ik merk dat juist kleine dingen ook genoeg zijn en dit makkelijker vol te houden is."

Inez. S.

"De mails vind ik een goede reminder om mezelf elke keer weer even te helpen herinneren wat ik wil. En dat gaat goed want ik ben minder moe. Ik weet nu dat bepaalde personen me het meeste energie kosten. Ik blijf actie ondernemen!"

Herma B. 

Voor het eerst heb ik aan andere toe kunnen geven dat ik moe ben. Met de openheid kwam ook de verwondering en bijna schaamte; hoe is het mogelijk dat ik niet eerder zag hoe slecht ik voor mijn lijf zorgde???"

Karin van de G.

VERMOEIDHEID · STRESS · BURN-OUT · MINDER MOE

MinderMoe 

Park Oog in Al 1 

3533 HE Utrecht

telefoon: 06-12353194

email:     derek@mindermoe.nl

© 2019 by MinderMoe.nl

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • RSS Basic Black