Please reload

Recent Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Featured Posts

7 tips om relaxed en minder moe te blijven na je vakantie

July 4, 2016

 

7 tips om relaxed en minder moe te blijven na je vakantie

 

 

Herken je dat? Heb je een heerlijke vakantie gehad, lekker uitgerust, genoten van het mooie weer en dan moet je de volgende dag weer naar je werk. Vaak ben je na 1 of 2 dagen werk weer aan vakantie toe. Het lijkt dan wel alsof het effect van de vakantie, relaxed, goed in je vel en vol energie, totaal verdwenen is. Hieronder 7 tips om relaxed te blijven als je terug bent van je vakantie.

 

 

 

Tip 1: Begin je "100% gezond en fit" levensstijl pas de week erop

 

Herintroduceer (indien nodig) geleidelijk je gezonde eetstijl en je sportritme. Op deze manier is de omschakeling van een vrije en relaxte vakantie niet een 180 graden verandering met je dagelijks leven.

 

Tip 2: Kom langzaam terug in je dagelijkse routine 

 

Neem een dag of twee de tijd om weer langzaam terug te komen in je strakke dagelijkse routine. Neem bijvoorbeeld een extra dag vrij om je koffer uit te pakken, bij te komen van het reizen of je jetlag en om je mentaal voor te bereiden op de eerstkomende werkdag. 

 

Tip 3: Prioriteer je oerwoud van emails

Begin je eerste werkdag met het ordenen van je emails. Hak eerst je weg door alles wat er niet toe doet en wat geen prioriteit heeft. Bewaar de moeilijke dingen nog even voor dag 2 (zie volgende punt).

 

Tip 4: Van makkelijk naar moeilijk om er in te komen. 

Breng jezelf terug in de werkmodus door met simpele taken te beginnen. Als je eenmaal terug bent in routine (bijvoorbeeld dag 2 of 3) kan je de moeilijkere taken verslinden. 

 

Tip 5: Plan 80% van je tijd

Het is verleidelijk om als je terug bent van vakantie meteen alles propvol te plannen om zo snel mogelijk weer bij te zijn. Plan de eerste week 80% van je tijd in en neem 20% van de tijd om met onverwachte dingen te dealen (dit is sowieso een waardevolle timemanagement tip). 

 

Tip 6: Ga zo snel mogelijk terug in je normale slaapritme.

Jetlag…. jouw nieuwe slaapgenoot. Hou jezelf wakker tot je reguliere slaaptijd om te voorkomen dat je vroeg in de ochtend wakker bent. Als je normaal uitgerust bent na 7 uur slaap, hou dan de eerste paar nachten rekening met een extra uur slaaptijd, 8 uur in dit voorbeeld. Kijk hier voor 10 tips om beter te slapen. 

 

Tip 7: Trakteer jezelf op iets wat je niet hebt gedaan tijdens de vakantie. 

Plan in de eerste week nadat je bent terug gekomen van je vakantie iets wat je niet tijdens de vakantie hebt gedaan. Iets dat je eraan helpt herinneren waarom je van het leven houdt en waarom je van elke dag wilt genieten. 

 

Tot slot

Welke tip is denk je het meest relevant voor jou? Of heb je een andere tip die voor jou het beste werkt? Dan ben ik eens heel benieuwd naar jouw ervaring. Dus mijn vraag aan jou:

Welke van deze 7 tips ga jij toepassen als je terug komt van vakantie? Of heb je een andere tip die bij jou goed werkt? 

 

Deel alsjeblieft jouw inzicht in het commentaarveld onderaan deze pagina,

Ik ben heel benieuwd…

 

Succes gewenst, 

 

Derek 

 

PS: Wil jij ook relaxed blijven na je vakantie en de uitdaging aangaan om in 30 dagen Minder Moe te zijn? Door kleine veranderingen in je leefstijl behaal je een groot resultaat en krijg je meer energie. Klik hier voor de verschillende MinderMoe uitdagingen.

 

 

 

Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

VERMOEIDHEID · STRESS · BURN-OUT · MINDER MOE

MinderMoe 

telefoon: 06-12353194

email:     derek@mindermoe.nl

© 2019 by MinderMoe.nl

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • RSS Basic Black