Please reload

Recent Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Featured Posts

De 5 beste tips om je batterij tussendoor op te laden.

March 28, 2017

 

Misschien dat dit ook voor jou zo is. Je rent en vliegt de hele dag van hot naar her om alles te kunnen doen wat je wilt doen. Een grote kans dat hierdoor je batterij aan het einde van de dag helemaal leeg is. Juist in jezelf investeren en tussendoor even de tijd te nemen om je batterij op te laden levert veel op. 

 

Daarom hieronder de 5 beste tips om je tussendoor je batterij even op te laden. 

 

1. Kom in beweging. 

Juist wanneer je even korte pauzes neemt en letterlijk in beweging komt zorgt dit voor productiever en effectiever werken. Wanneer je aan het werk bent vermindert je concentratie waardoor je langzamer gaat werken en sneller fouten maakt. Juist door een korte pauze en door te bewegen zorg je ervoor dat je brein letterlijk in actie komt. Hierdoor kun je weer met concentratie en op volle snelheid aan het werk. 

2. Prikkels.

Laad je batterij op door even zo min mogelijk prikkels om je heen te hebben. Juist door een prikkelarme omgeving geef je je batterij de kans om even wat op te laden. 

 

3. Ademhaling. 

Je brein kan maar op 1 ding tegelijk focussen. Vaak lijkt het alsof je verschillende dingen tegelijk kunt doen. Maar wat je brein werkelijk doet is heel snel schakelen tussen focus op het ene, het andere en dan weer iets anders. Dit snelle schakelen kost veel energie. Door even een paar minuten actief te focussen op je ademhaling kom je tot rust en krijgt je brein de mogelijkheid om te ontspannen. Want wanneer je alleen maar bezig bent met je ademhaling kun je niet aan andere dingen denken. 

4. Drink genoeg water. 

Eén van de eerste symptomen van vochttekort is vermoeidheid. Wanneer je een energie dip hebt experimenteer dan eens met het drinken van één of twee glazen water. Misschien ben je gewend om bij vermoeidheid juist voor koffie te gaan of voor suiker (of een combinatie van suiker en cafeïne). Maar hiervan is juist bekend dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect en dat je energieniveau juist meer gaat schommelen. Benieuwd wat nog meer voordelen zijn van genoeg water drinken? Lees dan hier 4  andere voordelen van meer water drinken.

5. Weg met af- en verleidingen. 

Wanneer je met een taak bezig bent, bijvoorbeeld het versturen van een email is de kans groot dat je onderbroken wordt. Dit kan een collega zijn, een andere e-mail die binnen komt of misschien het trillen van je telefoon. Hierdoor raak je afgeleid en dat kost energie. Wanneer je afgeleid wordt en je wilt oppakken waar je mee bezig was kost het je brein tijd en moeite om te herinneren waar je was gebleven en om opnieuw te focussen. Dit kost onnodig veel energie maar zorgt er ook voor dat je langer over een taak doet. Wanneer je korter bezig zou zijn, heb je tijd over om even te ontspannen of om met een collega te praten. 

 

Heb jij nog een andere tip die je toepast om je batterij op te laden? Laat dat dan hieronder alsjeblieft weten. Een grote kans dat iemand anders jouw reactie leest en je zo iemand kunt helpen om Minder Moe te zijn. 

 

Veel plezier. 

 

Groeten Derek 

 

PS: Wil jij de uitdaging aangaan om in 30 dagen Minder Moe te zijn? Klik dan hier voor de verschillende MinderMoe uitdagingen en zet kleine stappen met een grote impact.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

VERMOEIDHEID · STRESS · BURN-OUT · MINDER MOE

MinderMoe 

telefoon: 06-12353194

email:     derek@mindermoe.nl

© 2019 by MinderMoe.nl

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • RSS Basic Black